23 juli 2008

Lycka = klump i magen???

Glömde min bok på jobbet igår och tvingades därför till att nöja mig med att plugga i ipoden i öronen och titta rakt fram på tunnelbanan imorse...kom på mig själv med att förlora mig i tankar kring hur konstigt det är ändå att det som vi oftast ser fram mest mot, till och med ser lite som milstolpar i livet, är det som även ingjuter en klump i magen. Klumpen kan vara mer eller mindre stor, men det är en konstig sak att den lycka som dessa milstolpar för med sig även ger ett bestämt pirr av oro i magen. I alla fall till en början.

Tänk tillbaka till lyckan inför sommarlovet men pirret i magen över att se hur betygen till slut blev...samma sak med lycka kombinerat med oro gäller när du har uppkörning för körkortet, söker nytt jobb, börjar nytt jobb, ger dig ut på en långresa, träffar ny kille, flyttar ihop, gifter dig, får barn.....

Listan kan säkert göras riktigt lååång och innehålla olika stolpar beroende på vart man är i livet och vart man är på väg... Men när pirret kommer och oron sätter i så gör man nog bäst i att tänka på ordspråket att man måste våga för att vinna, annars tror jag att man blir stående på samma ställe och bara väntar på att lyckan ska knacka på dörren vilket vi ju alla vet att den sällan gör. Så en uppmaning till er alla, släpp klumpen i magen och gör slag i sak! =)

1 kommentar:

Från A till O med Jenny sa...

Hoppas bilderna kommer snart marina ska bara komma i gång och bränna ner dem....och vi vet ju båda två att snabb är hon inte...*blink*
Ha det gott
Kram