25 juli 2008

Lönedag = köpsuget vaknar

Lönedag idag!!! =) Innan räkningarna har betalts så kan man ju känna sig "rik" en liten stund... Med pengar på kontot igen så vaknar shoppinglusten till liv igen och köplusten gör sig allt mer påmind. Är super sugen på att köpa en massa saker till hemmet just nu...för mig går det där i vågor men nu är det möbler, kuddar och gardiner som lockar allra mest.

Har bestämt mig för att äntligen få ordning på det där tråkiga vardagsrummet som liksom ännu inte känns så där hemtrevligt som man vill ha det. Snart två år sen vi flyttade in, men inte ens några gardiner har det kommit upp. Nu får det bli ändring på det här! Har kollat in en fotpall på Ikea som jag tänkte att jag skulle köpa, ett extra plus är förvaringen inuti den som man får på köpet. Just nu står jag i valet och kvalet om jag ska ha en vit eller en svart till våra gråa väggar. Svart är ju helt klart mer praktiskt (dessutom sambons val om jag ska lyssna på honom) men vitt är ju alltid vitt, snyggt och klassiskt. Hmmmm, får nog fundera lite till....
Var på IKEA i helgen och handlade lite småsaker, åkte buss så jag fick inte med mig allt för mycket. Men jag spanade in gardintyger, tror att det kommer bli helt vita för att det inte ska bli allt för mörkt. Men förnuftet inom mig säger att jag nog ska vänta lite med mina inköpsplaner, snart är det semesterdax igen och lite roligt vill man ju allt ha då! Kanske kan bli lite pyssel hemma sista veckan på semestern...


1 kommentar:

Från A till O med Jenny sa...

hmmm....ja köpsuget är aldrig så stort som på lönedagen...jag var också på IKEA och handlade lite med den nya bilen. *ler*
Ha det gott gumman kram