29 oktober 2008

Veckans utmaning

Tillbaka på jobbet efter en tur till gymmet. Trött men nöjd efter en tur på löpbandet och jag konstaterar att jag denna dag, dag tre för denna veckan, fortfarande håller min veckoutmaning. Efter att förra veckan ha slarvat med både kost och träning bestämde jag mig för att sätta en liten veckoutmaning så där bara för mig själv.

Utmaningen var inte så stor, men tanken med den var att den skulle vara något som jag skulle kunna klara av och inte känna att det var ouppnåligt. Så denna vecka har jag sagt till mig själv att jag ska köra 2 konditionspass och 2 styrkepass på gymmet. 3 utav dessa 4 är nu avklarade så än så länge känns det bra. Jag har även bestämt mig för att hålla mig ifrån kolorna på jobbet (nästan det som är svårast). Vi har smaskiga gräddkolor här på jobbet som lockar hela tiden, inte så lätt att hålla fingrarna ifrån dem när sockersuget och tröttheten kommer på eftermiddagen, men än så länge har jag lyckats denna vecka.

Till helgen vet jag att jag kommer att synda, kommer att fira min födelsedag i efterskott med pojkvännens familj på middag och då måste jag ju bjuda på lite tårta! Men tills dess ska jag göra mitt bästa för att hålla mig ifrån sötsaker, trots deras magiska dragkraft.

1 kommentar:

A home far away sa...

Jag tycker att det låter som om du är på rätt väg, kan jag få lite av din mentalastyrka att träna o stå emot godis...

Ha en fin kväll
Kram Gunilla i Singapore