30 oktober 2008

Märkligt sammanträffande

Måste bara berätta vad som hände mig häromdagen eftersom jag fortfarande är lite förundrad över det.

Min kompis K, som även är en fd kollega, åkte till USA för en flera månaders roadtrip för ungefär tre veckor sen. Vi har inte hörts sen kvällen innan hon åkte iväg, men härom dagen kom jag att tänka på henne när jag lånade en kofta som hon glömt kvar på jobbet och jag skrev ett mail till K. Bara nån halv minut senare plingade det till i min inbox och till min förvåning var det från min kompis. Förstod inte hur hon hade hunnit svara så fort, men strax insåg jag att hon inte alls hade läst mitt mail. Efter att inte ha haft kontakt på tre veckor hade vi tänkt på varandra samtidigt och bestämt oss för att skicka mail. Våra mail gick alltså om varandra!

Blev alldeles chockade över det otroliga sammanträffandet att vi, trots att vi befinner oss på varsin sida av Atlanten och i helt olika tidszoner, helt plötsligt mailar varandra samtidigt! Är inte det höjden av ett sammanträffande?

3 kommentarer:

Från A till O med Jenny sa...

Ja verkligen höjden av sammanträffanden. Ööhh...förresten sorry att jag inte svarat på ditt mess har varit lite snurrig i veckan. Förresten han på den där firman var inte intresserad av mig utan vårt system...*buhu*
Men har sökt ett annat jobb nu så kanske jag kan hitta nått annat snart
Ha en bra Halloween
Kram

Från A till O med Jenny sa...

Halloj gumman!!
Hoppas allt är bra med dig. Jag har verkligen inte hållt mig på banan på sistonde har varit superslarvig och därför väger jag ju över 70 nu....blääää.
Ska försöka hålla mig på banan gnm att lämna kortet hemma (annars är det himla lätt att handla nått gott på esoresso house) och försöka komma igång med lite träning. Ibland känns det som om tiden inte räcker till vill ju vara hemma också, planen är väl att inte planera så mycket utan mest ta det lungt och inte stressa över nedgången.
Ha det gott gumman vi hörs
Kram

Från A till O med Jenny sa...

Tack gumman
Hoppas allt är bra med dig och att det ser lite ljusare ut på jobb. Glöm inte vara med i min tävling
Ha en super duper 1a advent
kram