01 mars 2009

Alla blir glada av solen!

Vaknade utav att solens efterlängtade strålar som hittade sin väg mellan persiennens springor. Underbart!!! Efter en lång frukost framför en del av Vasaloppet gav jag mig ut på en promenad i det kyliga men sååå härligt soliga vädret. Mötte en hel rad med människor ute på min tur och alla såg lika nöjda ut när solen fick snön att glittra. Visst är det väl härligt med att solen är ett sådant lyckopiller!

Nu ska jag värma mina frusna kinder och titta på en föreläsning. Har fixat i ordning en kopp gott te som får göra mig sällskap framför datorn. Tom fick te glas från Ittala i födelsedagspresent så jag måste ju inviga dessa. Snygga va?!? Och väldigt praktiska då det är en "gummiring" runt glaset så att du kan hålla i det utan att bränna fingrarna.

Inga kommentarer: