21 augusti 2008

Borta bra men hemma bäst!

Efter snart tre veckors semester tillbringade i det sköna gröna, men ack så blöta, södra delen av vårt långa land är jag nu tillbaka i den stora staden igen. Mest har det varit blöta dagar där solens strålar har lyckats tränga sig fram några få stunder, men det har ändå varit skönt att få en paus från vardagens alla bestyr och framförallt tid att umgås med nära och kära.

Märkte dock när jag öppnade dörren igår till vår lägenhet att det gamla ordspråket borta bra men hemma bäst fortfarande står i sig! Det första som kom ut var "Ååååh, vad fint vi har det". Jag funderade på denna spontana reaktion efteråt och insåg att det var som att veckorna som spenderats på annat håll gett ett nytt perspektiv och fått mig att se på hemmet med nya ögon. Känns jättehärligt och idag har jag gått runt och småmyst här, bara lycklig över att få vara hemma där jag trivs och känner mig trygg.

Har kilat runt i inredningsbutiker under semestern och har fått inspiration från tusen olika håll känns det som. Finns så mycket tankar och idéer som snurrar runt i huvudet, gäller bara att se vilka som jag kan använda mig utav och vad som det finns utrymme för i "budgeten". Synd bara att lönen inte kommer in på kontot förrän efter helgen för det kliar som vanligt i shoppingfingrarna här!

Inga kommentarer: